Wiosenny koktajl – 4 przepisy na odżywcze smoothie

16
498
views

Smoothie, czyli koktajl warzywno-owocowy staje się coraz bardziej popularny, ze względu na ilość zawartych w nim witamin oraz walory smakowe. Dziś przygotowałam dla Was 4 przepisy na moje ulubione koktajle, a także kilka informacji na temat superfoods.

JARMUŻ

Jarmuż, czyli najzdrowsze warzywo. Co kryje się w zielonych liściach o charakterystycznym kształcie? Przede wszystkim jarmuż jest bogaty w witaminy C, B, A, K a także błonnik, magnez, cynk, żelazo i wapń. Jako źródło antyoksydantów Jarmuż to również bogactwo karetonoidów, czyli: beta-karotenu, luteiny, zeaksantycyny. Zaliczone są do przeciwutleniacze, które odpowiadają za hamowanie szkodliwych procesów oksydacyjnych, a dzięki temu mogą zapobiegać rozwojowi chorób nowotworowych oraz układu krążenia, a także nowotworów. 100g liści jarmużu zawiera tylko 28 Kcal.

„jarmuż jest bogaty w witaminy C, B, A, K a także błonnik, magnez, cynk, żelazo i wapń”

MIGDAŁY

Migdały, a właściwie nasiona migdałowca posiadają liczne właściwości i wartości odżywcze. Są bogatym źródłem witaminy B2, która jest odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i narządu wzroku, witaminy E opóźniając procesy starzenia, błonnika pokarmowego odpowiadającego za prawidłowe oczyszczanie jelit, potasu, miedź, magnez, a także niezmiernie ważnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Regularne spożywanie migdałów pomaga zapobiegać chorobom serca i nadwadze. Ponadto podawane przed podróżą mogą zmniejszyć mdłości wynikające z choroby lokomocyjnej.

„Regularne spożywanie migdałów pomaga zapobiegać chorobom serca i nadwadze.”

jogurt naturalny lub pół szklanki mleka roślinnego.

Truskawkowa słodycz

Składniki:
– dojrzały banan,
– kilka truskawek,
– łyżeczka nasion chia,
– jogurt naturalny lub pół szklanki mleka roślinnego.

Ananasowy raj

Składniki:
– jarmuż
– świeży ananasa
– pół szklanki zielonej herbaty
– łyżeczka miodu
– 3-4 migdały

Zielony detox

Składniki:
-szpinak
– kiwi
– jabłko
– sok z cytrynu
– woda niegazowana

Pożywne odświeżenie

Składniki:
– szpinak
– kiwi
– banan
– 3-4 migdały
– mleko sojowe/ migdałowe

Smacznego 🙂

16 KOMENTARZE

  1. Super przepisy na pewno skorzystam. Nie mogłam się doczekać wiosny, kiedy to będę mogła jeść przepyszne świeże owoce i warzywa i właśnie robić z nich koktajle. Choć teraz tak cieszę się z truskawek, że częściej zjem je wszystkie wcześniej, zanim staną się składnikiem czegoś większego 😉

  2. Ja uwielbiam takie smoothie. Codziennie rano piję prawie trzy szklany. Wkładam do blendera ogromną garść jarmużu, taką samą garść szpinaku, jedno awokado i owoce, w zależności, jakie mam pod ręką. Teraz to truskawki. I tak sobie popijam przez godzinkę, Twoje propozycj eteż są bardzo ciekawe. Pozdrawiam ciepło 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here